2013. augusztus 14., szerda

Így írsz te – Rozványi Dávid



Rozványi Dávid – A halott asszony bekacsint
2. évad
74: Második bekacsintás


Visszaraktam az egérfogót. Nem kérdeztem tőle. Tudtam, hogy ezzel megszakad a történet. Kell valamilyen új tárgy, hogy a folytatást felidézzem. Az egérfogó mindent tud. Mégsem kérdeztem. Tudtam, hogy éjszakánként álmatlanul nézte az ágy alját, hallgatta az éjjeliedény csobogását.
Elővettem a filléres emlékeket. A rozsdát megette a szú nyugatra menekülés közben. Az aktatáska füle maga mellé képzelte a kínzó lelkiismeretet, de a sötétség néma volt, üresen koppantak a szavak, hamisan nyikorogtak a szólamok.
Visszaraktam a filléres emlékeket a protézis mosolya mellé. Elegáns ruhákról álmodtak és világbékéről. Munkaidő után a környezetvédelem lett a hobbijuk. Vadásztak a hatásra, de még nem biztos, hogy jut számukra 8 óra szórakozás.
Elővettem a poros üvegszemet és a második kacsintást.
A németek elvitték a falut, csak az emberek maradtak. Lakodalmat hagytak a mi utcánkban. Azt elvitték az oroszok. Két kacsintás elgurult.
– El kell fogadnunk, amit nem adnak.
– Remélem, megtalálja a hallását.
– A japánok is mozgolódnak.
– Zászlókat tűzünk minden mondathoz.
Homokóra került a szemem elé. Nem láttam a világbéke szenvedését.
Elvették a földet. Amott az időjárással manipuláltak. Nem jelentették be a dolgozókat, de levonták tőlük a járulékokat. Az elvett föld kiszáradt. Az időjárás visszafordult. A dolgozók bérének másik felét bírságokra tartalékolták.
Mezítlábasok nyomták orrukat a cipőbolt kirakatához.
Visszaraktam a második kacsintást. Keresek valamit, amiről eszembe fog jutni a nép nagy nyomorúsága.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése